hans-buch-100-år

Verden udenom

rejsekort

2008

De sidste ti år må siges at have været banebrydende for "den digitale omstilling". Vi har som forbrugere, bl.a. skulle vænne os til at modtage vores daglige nyheder online - enten i form af en digital avis på iPad'en eller webartikler, der popper op i vores nyhedsfeed på de sociale medier - hvorefter vi har måtte se de fysiske aviser tage mindre og mindre plads i bybilledet. De sociale medier (specielt Facebook) har braget igennem det sidste årti i Danmark og har forandret måden, hvorpå vi kommunikerer med hinanden - både som privatpersoner og virksomheder.

Også når det kommer til transport rundt i landet skulle vi være mere digitale, da det omstridte digitale "Rejsekort" blev offentliggjort. Det forløb ikke helt uden problemer dengang i 2013, men fungerer i dag som et veletableret initiativ i hele Danmark. Meget sker omkring os og som virksomhed med mange år på bagen, skal man bestemt følge trop med udviklingen, mener vi hos Hans Buch A/S.

Hans Buch Historie

hans-buch-100-år

2016

Det seneste årti har hos Hans Buch A/S i dén grad også budt på initiativer for at omstille virksomheden digitalt. I 2016 overtager nuværende CEO Henriette Holmberg Olsen rollen som administrerende direktør for Hans Buch A/S og i foråret samme år opkøber virksomheden G&O Trading som et datterselskab.

Selvom virksomheden de seneste år har haft meget fokus på nye digitale tiltag som bl.a. den nylancerede webshop, siger Henriette Olsen: "For 100 år siden var Hans Buchs ambition at fokusere på kundernes udfordringer og finde de rette løsninger, så kunderne kunne koncentrere sig om det, de var bedst til. I dag er det stadig vores primære fokus. For selvom der er sket meget med teknologien de sidste 100 år, så har kunderne fortsat de samme udfordringer, og dem lever vi for at løse for dem".

I dag

Hans Buch vokser

2018

Det har været et fantastisk jubilæumsår hos Hans Buch A/S og vi glæder os til spændende tiltag i den kommende periode. "Hos Hans Buch A/S udvikler vi os konstant og tilpasser os behovet på markedet. Vi kigger altid ind i at blive en mere digital og datadrevet virksomhed, bl.a. via online salg, som bliver et vigtigt område for os i årene der kommer", siger Digital Marketing Manager hos Hans Buch A/S, Martin Fjordlund Teilberg.

Hans Buch A/S har pr. 1. januar 2019 opkøbt pneumatik- og procesdelen af Fritz Schur Teknik, og lægger dem sammen med Hans Buch. Hydraulik forbliver hos Fritz Schur Teknik.

"Vores produktportefølje bliver bredere, og det gør vores kompetencer også. Vi får en endnu dybere forståelse for vores kunders applikation og vil i langt flere tilfælde være i stand til at hjælpe med applikationer ved f.eks. at tilbyde skræddersyede løsninger. Vi kommer desuden til at udvikle langt flere nye serviceløsninger, der supplerer de produkter, vi allerede i dag har i vores sortiment. Dermed vil vi kunne påtage os en større del af ansvaret for at dække vores kunders behov med produkter, der hele tiden er i drift, og vores kunder kan koncentrere sig om deres kerneforretning".