Salgs- og ingeniørhuset Hans Buch A/S trykker hånd med Danmarks største servicevirksomhed inden for elektromekanisk reparation og service, Pronor IndustriTeknik as. Et håndtryk, der sikrer stabil drift hos kunderne i metalindustrien, forklarer divisionsdirektør.

Et håndtryk, der sikrer stabil drift hos kunderne.

Det er formålet med en ny service- og reparationsaftale, som salgs- og ingeniørhuset Hans Buch A/S og har indgået med servicevirksomheden Pronor IndustriTeknik as.

Samarbejdet samler dermed ekspertisen mellem to af industriens stærkeste aktører i hvert sit felt inden for teknisk rådgivning, og aftalen hjælper kunderne med hurtig responstid på akutte behov og løbende servicering af de maskiner, som Hans Buch A/S leverer til den brede industri.

– Aftalen sikrer Hans Buch en stabil og pålidelig partner, der understreger overfor vores industrikunder, at de kan stole på, at Hans Buch ikke blot efterlader maskinen ved døren, forklarer Rasmus Pedersen, der er divisionsdirektør for Industri i Hans Buch.

Metalindustrien har mange maskiner fra Hans Buch

Maskinerne, der skal serviceres, kommer fra TOX Pressotechnik og Haeger, som øger produktiviteten gennem automatisering for produktionsvirksomheder, der bearbejder metalelementer til pladesammenføjninger og montage.

De senere år har Hans Buch leveret i omegnen af 25 maskiner til danske kunder, som løbende har behov for planlagt service og hurtig respons, når uheldet er ude med en maskine, som mod forventning skal repareres. Derudover forventer Hans Buch en stigende efterspørgsel på maskinerne, efterhånden som metalindustrien øger automatiseringen i deres produktion.

– Med Pronor ombord har vores kunder altid adgang til en tekniker, der kan udføre planlagt service, og som ved akut opstået behov kan sikre, at kunderne hurtigt er tilbage til stabil drift, siger Rasmus Pedersen.

Servicepartner i stor vækst

Pronor IndustriTeknik har styrket sin kapacitet og position gennem opkøb og strategiske samarbejder. Det har resulteret i, at servicevirksomheden på kort tid er vokset til at være markedsførende inden for elektromekanisk vedligehold og reparation.

I januar overtog Pronor de elektromekaniske aktiviteter i teknikvirksomheden Kemp & Lauritzen i Albertslund med adresse tæt på Hans Buchs kontor og lager. Samlet tæller Pronor IndustriTeknik syv afdelinger fordelt i hele landet.

– Pronors landsdækkende tilstedeværelse giver os garanti for, at hjælpen altid er i nærheden, uanset hvor i landet vores kunder har produktionsfaciliteter, siger Rasmus Pedersen.

Styrker sin position yderligere med partnerskab med Hans Buch

Serviceaftalen øger ordrebogen hos Pronor, som foruden aftalen også vil hente reservedele hos Hans Buch. Det er et strategisk samarbejde, som Pronor ser frem til, og som styrker begge virksomheder, forklarer ejer og adm. direktør i Pronor, Søren Nedergaard.

– Pronor er glad for samarbejdet med Hans Buch. Vi er begge virksomheder, som hjælper den danske industri indenfor hvert vores område. Sammen står vi stærkere og kan give kunderne en bedre total løsning.

– Hans Buch er førende indenfor maskiner til pladesammenføjning og montage, og Pronor er stolt over at kunne hjælpe med at styrke denne position, siger han

Pronor IndustriTeknik beskæftiger ca. 40 ansatte, heraf ca. 20 kørende teknikere, og har ekspertise i inden for en række  områder såsom elmotorer, generatorer, pumper, gear, pneumatik, hydraulik, ventilation og køling.

Fakta: Om Hans Buch A/S

• Hans Buch A/S er en salgs- og ingeniørvirksomhed med hovedkontor i Albertslund.
  • Hans Buch A/S blev etableret i 1898 og beskæftiger i dag ca. 50 ansatte.
  • Hans Buch A/S er leverandør til den brede industri, samt til sektorerne inden for transport og infrastruktur med teknisk ekspertise, løsninger og komponenter.

Fakta: Om Pronor IndustriTeknik as

• Pronor IndustriTeknik as har serviceret den danske industri i mere end 70 år med fokus på elektromekanisk service og reparation.
  • Pronor IndustriTeknik as har landsdækkende service med syv lokationer i Aarhus, Albertslund, Ringe, Aalborg, Herning, Middelfart og Haslev og beskæftiger ca. 40 ansatte, heraf ca. 20 kørende teknikere.
  • Pronor IndustriTeknik har specialer inden for elmotorer, generatorer, pumper, gear, pneumatik, hydraulik, ventilation og køling.

Kilde:
Rasmus Pedersen